BELIEVE

Giv dig selv et år og bliv nysgerrig på et liv med perspektiv

Klassen er prøvefri, og sætter i stedet fokus på tro og din personlige udvikling i et trygt fællesskab. Vi vil styrke din evne til at tage gode beslutninger for dit liv på baggrund af, at du kommer til at lære Gud, dig selv, dit medmenneske og din omverden bedre at kende. På Believe har vi samlet en spændende fagpakke som er nøje udvalgt til at give dig et stærkt udgangspunkt for dit liv – så du går styrket ud i livet.

visionen

tro på gud

Modtag undervisning om åndelig-eksistentiel dannelse og sproglighed.
Få en masse input der styrker dig og din tro på Gud gennem spændende konferencer og besøg fra inspirerende ledere.

tro på dig

Lær at tro på DIG selv og se din værdi.
Bliv udfordret til personlig dannelse gennem mentor samtaler og personlige handlingsplaner, men også gennem spændende undervisning i Lederskab, Kommunikation, Psykologi.
Du kan dyrke netop dine interesser og udvikle dig.

Vi vil tilmed udfordre dig, lade dig bryde grænser og finde dit indre “CRAZY YOU” frem, både i form af performance og aktiviteter, fx rapelling, ATV-kørsel, kajaksejlads m.m.

Her vil du også blive præsenteret for “psykologi og motivation”. Styrk dit selvværd, kend dig selv og forstå dine medmennesker.

tro på fælleskabet

Få venner for livet og en masse fantastiske minder sammen, både i det lille Believe fællesskabet, men også i det store fællesskab på Kildevæld. Lær at samarbejde og bliv klogere på dine kvaliteter og styrker. Lær at række ud og få en forståelse for dit medmenneske.

UNDERVISNING

På Believe har vi samlet en spændende fagpakke som er nøje udvalgt til at give dig et stærkt udgangspunkt for dit liv – så du kommer styrket ind på din ungdomsuddannelse, og så du går styrket ud i livet.
Believe er prøvefri, men vores fagpakke sigter efter at styrke dig fagligt, så du står stærkt, når du skal videre på din ungdomsuddannelse. I dansk, matematik og engelsk vil vi benytte alternative og hverdagsrelaterede metoder.

BELIEVE ER FOR DIG:
der har afsluttet 9. klasse med gode resultater og derfor allerede er berettiget til at blive optaget på din ungdomsuddannelse, men gerne vil styrkes fagligt og personligt, så du får endnu mere udbytte af din ungdomsuddannelse

OG FOR DIG
der har brug for at blive fagligt og personligt styrket for at kunne optages på den ungdomsuddannelse du ønsker dig.

I skemaet herunder finder du Believes visionspunkter og de fag, der gør Believe til et helt særligt tilbud til dig.

REJSER

”At rejse er at leve,” sagde H.C. Andersen. Vi på Believe er meget enige. Der er noget fantastisk ved at komme ud og opleve andre lande og kulturer, møde nye mennesker og lære noget om os selv. På Believe er der flere spændende rejser i løbet af året. Her vil du opleve det tætte fællesskab med de andre på Believe, og du vil få oplevelser, du ikke glemmer.

Inspirationsrejser

På vores inspirationsrejser vil du få en masse input, der vil udfordre, styrke og opmuntre dig. I 2022/23 har vi været på Færøerne og opholdt os på en efterskole, hvor vi udvekslede venskaber.

Missionsrejser

På missionsrejser gør vi en forskel for andre mennesker. Du vil opleve, hvor meningsfyldt det er, når vi tjener og giver noget af os selv. Vi har rejser til USA, Berlin og en to- ugers missionstur, hvor du er med til at vælge destinationen ud fra vores samarbejdspartnere. Opstår der flere muligheder for at komme ud og tjene, tager vi afsted.

Rejser og ture med hele skolen

Opstartstur – hele skolen tager på tur et sted i Danmark for at lære hinanden bedre at kende.
Interessefagstur – 10 klasserne og Believe tager på rejse alt efter, hvilke interessefag de har valgt.
Skitur – Hele skolen tager på skitur til Hafjell i uge 10.
Afslutningstur – Hele skolen tager på afslutningstur, og nyder den sidste tid sammen.

HVERDAG

Believe deltager i hverdagen, omkring måltider, formiddagssamling, rengøring, valgfag og alt social-fritid på lige fod med de andre elever, men samtidig vil de have et ekstraordinært fællesskab, med et rum de kan designe til sig selv, hvor der er ro, mulighed for andagt, refleksioner, fordybelse og mulighed at trække sig tilbage i et lille fællesskab.

ØKONOMI

Believe koster 2747 kr. om ugen, men den pris, du skal betale, bliver mindre, fordi du får elevstøtte fra staten. Ugeprisen på Believe er således lidt højere end Kildevælds almindelige 10. klasse, fordi vi på Believe har indlagt nogle særlige rejser.
Elevstøtten fra staten beregnes efter de almindelige tilskudsregler for efterskoleophold.
Obs. der er rejsegebyr/materialegebyr ved siden af ugepris.