I skoleåret 2023 – 2024 startede Efterskolen Kildevæld et samarbejde med Kolding Talent (Kolding Kommune) og diverse eliteklubber.

Klubberne stiller trænere til rådighed på deres almindelige træningstider og Efterskolen Kildevæld tilpasser så godt så muligt undervisningen og efterskolelivet efter dine behov.

Tilmeld dig et efterskoleår – BLIV ELEV – og i bemærkningsfeltet skriver du dit ønske om sportsgren samt niveau, så prøver vi at hjælpe med at finde den rigtige træner og gruppe.

Herunder kan du se hvilke klubber der er en del af KoldingTalent samarbejdet.

Kolding Svømme Klub

Kolding Svømmeklub holder til i Koldings lækre svømmehal, slotssøbadet. De bestræber sig efter at være en af Danmarks førende svømmeklubber, hvor du som en del af elite-holdet også får morgentræninger.

Kolding Svømmeklub tilbyder

• Seriøs og målrettet svømmetræning på et af klubbens 2 bedste konkurrencehold
  • Deltagelse i stævner, træningslejre og sociale arrangementer
  • Teknisk træning i vand og på land
  • Op til 8 vandpas og 2 styrkepas om ugen (morgen og eftermiddag/aften)
  • Grundlæggende konditionstræning
  • Landtræning med fokus på smidighed og styrke
  • Godt socialt miljø med fokus på humor og sammenhold
  • Anerkendende kultur hvor alle ses og høres
  • Mulighed for fritidsjob i svømmeskolen

Forventninger til svømmeren

• Erfaring som konkurrencesvømmer
  • Udviser engagement og vilje
  • Arbejder seriøst og målrettet
  • Tager ansvar for sig selv og sin træning
  • Prioriterer træning og stævner over hele året
  • Deltager i sociale arrangementer og andre planlagte aktiviteter
  • Ønske om at være “en del af holdet”

Kolding Tennis Klub

Klubben holder til på adressen: Bramdrupskovvej 30, Kolding i den nordøstlige del af Kolding.

Trænerteamet i Kolding Tennisklub er primært baseret på uddannede, erfarne og dygtige trænere, som har kvalitet i højsædet, og dermed sikrer den bedst mulige udvikling til dig som spiller.

Hvis du ønsker at spille og træne i klubben, skal du betale kontingent i klubben. Hvis du bliver udtaget til talentholdet, vil vi i samarbejdet finde ud af hvor meget du deltager i træning og kampe.

Kolding IF Fodbold

Hvis du “er god nok”, kan du blive udtaget til at deltage på Kolding IF Akademiet. Udtagelsen sker i tæt samarbejde med skolen og skolen kan hjælpe med at du kommer til prøvetræning, så vil Kolding IF trænere udtaget dig til Akademiet.

KLIK PÅ BILLEDET og få mere info

Kolding IF Håndbold

Kolding er en håndboldby og specielt har byens herrehold vundet en mængde af danske mesterskaber, hvilket betyder at udviklingen af et håndboldtalent ikke skulle give de store “problemer”.

Skolen vil gerne lave en kontakt til klubben for prøvetræning.

Kolding Badminton Klub

Skolen har sin egen store hal, men du kan udfordres ved at blive medlem af Kolding Badminton Klub. Klubben holder til i Kolding Ketcher Center i den nordøstlige del af Kolding.

Skolen kan hjælpe med kontakten til klubbens trænere.

BK Trekanten Bowling

Mød nogle verdensmestere i bowling. Klubben er efter eget udsagn “Danmarks bedste”, så hvis du er til bowling og vil drive det højere, så fås det ikke bedre.

Kolding Volleyball Klub

I klubben får du lov til at spille seniorbold, hvis du er god nok. Klubben ligger på Dyrehavevej 116B, 6000 Kolding.

Skolen vil formidle kontakten til en træner fra klubben.

Kontakt skolen for flere spørgsmål