Kære forældre

Skoleåret flyver afsted, og det er ikke til at forstå at året allerede er på sidste vers.

Opfølgning på sidste infobrev

Vi havde en smuk begravelse for Emanuele (Manu) fredag den 27. maj i Kristkirken i Kolding. Kirken var fyldt og alt var planlagt nøje efter Manus ønsker. Vores køkkenteam havde bagt til den efterfølgende smukke reception. Vi havde en fin mindehøjtidelighed på skolen med eleverne om torsdagen den 2. juni, hvor vi havde besøg af Jesper Kure, præst i ”Kirke i byen”. Vi er berørte over situationen, men på magiskvis forsætter dagligdagen, og vi alle har et skønt minde om en helt særlig mand, med et kæmpe smil, der gavmildt udelte mange krammere, som var omsorgsfuld og hvor hans tro på Gud bar ham igennem hele hans sygdomsperiode. Ære være hans minde.

Dagligdagen

Vi nyder hver en dag og dagene er nu fyldt med eksamenslæsning, årsprøver, mundtlig eksamen, fællesskab og sociale aktiviteter. De elever, der ikke er til eksamen i dag, skal til Slotsøbadet, som er Koldings svømmehal. De sidste fodboldkampe spilles i disse uger og når piger/ drenge kører afsted til kamp, er bussen ofte fyldt med elever der gerne vil med ud at heppe.

I onsdags havde vi besøg af 2 forskere fra Forskningsenheden for Almen Praksis ved Institut for Sundhedstjenesteforskning, Syddansk Universitet. De kom og udfordrede eleverne med spørgsmål, til åndelig-eksistentielle refleksion. Vi er sammen med andre efterskoler i Danmark med i dette forskningsprojekt omkring styrkelse af børn og unges åndelige-eksistentielle sprog og dannelse.

Se “De sidste 2 uger”

Vi beder for at de sidste 2 uger bliver særligt velsignet.

Vi ses til dimission fredag den 24. juni kl. 14:00

Program for dimission:

• Kl. 14:00 – forældre ankommer, elevernes ting pakkes i bilen og evt. hentes medicin m.m.
  • Kl. 15:00 – alle elever og forældre samles i foredragssalen til KILDEVÆLD DIMISSION – bl.a. afslutning og udlevering af afgangsbeviser.
  • Kl. 16:00 – Grillen er tændt og vi serverer grillpølser o.lign. Eleverne får tid til at sige/kramme farvel
  • Kl. 17:00 – Tak for i år og god sommer

UPS – vi har brugt en kopi af “Dag for Nye Elever” – tilmeldingsmodul – rettet pr. 11. juni 2022

De kærligste sommerhilsner fra

Kamilla Seerup

Forstander

De sidste 2 uger

Uge 24

Mandag den 13. juni

• 9.klasse er til mundtlig dansk
  • 8.-10.klasse på tur til Marielund skoven, hvor de skal lave aktiviteter og grille.

Tirsdag den 14. juni

• 9.klasse er til mundtlig dansk
  • 8.-10.klasse på tur til stranden med madpakker, hvis vejret holder, ellers er der planlagt aktivitetsdag med turneringer i hallen.
  • Aften ForedragRasmus Jonstrup, som har skrevet boget ”Gymnasietro”, kommer og fortæller om, hvordan man kan bevare sin tro og gøre en forskel.

Onsdag – fredag den 15. – 17. juni

• 10. klasse mundtlig dansk
  • 8. – 9. klasse Har produktion af sæbekassebiler med afsluttende Grand Prix fredag. Fællesskab, ”brug dine hænder”, konstruktion er i fokus efter mange dage med fag-boglig fokus.

Lørdag den 18. juni

• ÅRETS GALLAFEST, hvor skolen forvandles med glitter og dansende elever.
  • Les Lanciers, bliver årets dans – en selskabsdans, hvor fire par opstillet i kvadrille. Den første ”tur” blev trænet i går aftes.

Søndag den 19. juni

• Oprydning og afslapning

Mandag den 20. juni

• Stor Rengøringsdag.
  • Tøj og sager pakkes ned, værelset rengøres, skolen rengøres og lukkes ned.

Tirsdag – fredag den 21. – 24. juni

• Afslutningslejr.
  • Bussen kører til Sjælland. Lidt uden for Vig ligger vores lejr ”Kongelejren”, hvor vi skal bade, have samlinger, til sommerland Sjælland og nyde den sidste tid sammen.

Fredag den 24. juni

• Dimission for elever og forældre – tilmelding senest fredag den 17. juni!

Ingen felter fundet.